06 412 48 761
info@estherwerkt.nl

Ontwikkeling visual identity

Aardappelfarm

De Aardappelfarm bestaat al enige jaren en ze waren toe aan een professionaliseringsslag qua huisstijl. Het bedrijf teelt verschillende soorten delicatesse aardappelen, waarbij het gaat om kwaliteit en smaak. Deze teler opereert in het hogere segment in een echte nichemarkt. Ik kreeg de opdracht de visual identity te ontwikkelen, met de kernwoorden: modern, van nu, fris. Waarbij groen, duurzaamheid en de voeten in de klei ook zeker van belang was. 

Typografisch logo

Het logo mocht geen klassieke/chique uitstraling krijgen, geen blaadjes/aardappel en dat het moest vooral niet te ingewikkeld zijn. Eenvoud, daar hou ik van! Door voor de typografie een mooie herkenbare letter te kiezen worden letters al een logo op zich. 

Wat ik vooral niet wilde was een hoofdletter A die gevolgd wordt door een kleine letter a. Zie je het verschil? Daarom was de keuze snel gemaakt om alleen met kapitalen te werken.

Letters en kleurkeuze

Het is een stoere letter geworden die vriendelijk oogt en omdat het geen hele strakke letter is, past het mooi bij aardappels. 

Door twee groenen te gebruiken die goed van elkaar verschillen creëer je een zacht geheel. De roze kleur (de kleur van een bepaalde aardappel die geteeld wordt) geeft net dat beetje dynamiek om het meer op te laten vallen.

Waarom de letter A centraal staat

Dat komt niet uit de lucht vallen. Het telen van aardappelen in de grond vormt de zogenaamde 'aardappelrug'; een rij aardappelen netjes op een rij. Zo'n rug heeft de vorm van een hoofdletter A. Door deze letter aan de onder- en bovenkant een streepje te geven als basis, springt dat er als geheel uit. Het groeit vanuit de grond naar de lucht. 

© foto aardappelveld iStock / Ruud Morijn

Huisstijlhandboek voor een duidelijk overzicht

Voor de Aardappelfarm heb ik een kleine huisstijl ontwikkeld. Voor alle huisstijlen die ik maak, maak ik ook een huisstijlhandboek. Hierin staat het logogebruik, fonts, kleuren, ava etc. Een huisstijlhandboek geeft een duidelijk overzicht van wat er is, waar je het kunt vinden en hoe je de huisstijl moet gebruiken.

Het is belangrijk dat je je huisstijl consequent toepast in alle middelen, alleen dan bouw je aan een sterk merk.
Opdrachtgever
Aardappelfarm

Branche
Food 

Locatie
Klaaswaal

Website
aardappelfarm.nl
Producten
Briefpapier
Huisstijl
Logo
Online visual design
Powerpoint presentaties
Stationery
Visitekaartje
Verpakking
Visual content
Visual design
Visual identity
Website

Disciplines
Art-direction
Communicatie-advies
Concept
DTP
Grafisch ontwerp
Social Media
Vormgeving
Over de organisatie
Aardappelfarm is een samenwerkingsverband tussen twee akkerbouwbedrijven. Zij richten zich op delicatesse aardappelen in de top van de markt. Ze leveren aan o.a. (horeca) groothandelaren, aardappelverpakkers en verwerkers, toeleveranciers van supermarkten en groentespeciaalzaken.
Creatief Rotterdams Brein
©2024 ESTHERWERKT | GRAFISCH ONTWERP | CREATIEF ROTTERDAMS BREIN
privacyverklaring - algemene voorwaarden
arrow-up-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram