De Aardappelfarm bestaat al enige jaren en ze waren toe aan een professionaliseringsslag qua huisstijl. Het bedrijf teelt verschillende soorten delicatesse aardappelen, waarbij het gaat om kwaliteit en smaak. Deze teler opereert in het hogere segment in een echte nichemarkt. Ik kreeg de opdracht de visual identity te ontwikkelen, met de kernwoorden: modern, van nu, fris. Waarbij groen, duurzaamheid en de voeten in de klei ook zeker van belang was.
Typografisch logo
Het logo mocht geen klassieke/chique uitstraling krijgen, geen blaadjes/aardappel en dat het moest vooral niet te ingewikkeld zijn. Eenvoud, daar hou ik van! Door voor de typografie een mooie herkenbare letter te kiezen worden letters al een logo op zich.
Wat ik vooral niet wilde was een hoofdletter A die gevolgd wordt door een kleine letter a. Zie je het verschil? Daarom was de keuze snel gemaakt om alleen met kapitalen te werken.
Letters en kleurkeuze
Het is een stoere letter geworden die vriendelijk oogt en omdat het geen hele strakke letter is, past het mooi bij aardappels.
Door twee groenen te gebruiken die goed van elkaar verschillen creëer je een zacht geheel. De roze kleur (de kleur van een bepaalde aardappel die geteeld wordt) geeft net dat beetje dynamiek om het meer op te laten vallen.
Waarom de letter A centraal staat
Dat komt niet uit de lucht vallen. Het telen van aardappelen in de grond vormt de zogenaamde 'aardappelrug'; een rij aardappelen netjes op een rij. Zo'n rug heeft de vorm van een hoofdletter A. Door deze letter aan de onder- en bovenkant een streepje te geven als basis, springt dat er als geheel uit. Het groeit vanuit de grond naar de lucht.
Voor de Aardappelfarm heb ik een kleine huisstijl ontwikkeld. Voor alle huisstijlen die ik maak, maak ik ook een huisstijlhandboek. Hierin staat het logogebruik, fonts, kleuren, ava etc. Een huisstijlhandboek geeft een duidelijk overzicht van wat er is, waar je het kunt vinden en hoe je de huisstijl moet gebruiken.
Het is belangrijk dat je je huisstijl consequent toepast in alle middelen, alleen dan bouw je aan een sterk merk.
Disciplines Art-direction Communicatie-advies Concept DTP Grafisch ontwerp Social Media Vormgeving
Over de organisatie Aardappelfarm is een samenwerkingsverband tussen twee akkerbouwbedrijven. Zij richten zich op delicatesse aardappelen in de top van de markt. Ze leveren aan o.a. (horeca) groothandelaren, aardappelverpakkers en verwerkers, toeleveranciers van supermarkten en groentespeciaalzaken.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U heeft ook de mogelijkheid om u af te melden voor deze cookies. Maar als u zich afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit gevolgen hebben voor uw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze cookies zorgen anoniem voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website.
Cookie
Duur
Beschrijving
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
Deze cookie is ingesteld door de plugin GDPR Cookie Consent.De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies in de categorie "Analytics" op te slaan.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Deze cookie is ingesteld door de plugin GDPR Cookie Consent. De cookies worden gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies in de categorie "Noodzakelijk" op te slaan.
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken, het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.